Zastava Yugo

Alle informatie per merk en type Elektrische Auto
Forumregels
Vermeld duidelijk het Merk en het Type van de elektrische auto in het onderwerp.

Zastava Yugo

Berichtdoor yugo op vr 28 nov 2008, 19:49

Gevraagd info over mijn Zastava Yugo. Het betreft een vol elektrische auto.
Ik zou mij graag willen voorstellen en jullie wat meer info verschaffen over mij zelf en mijn auto als ik weer wat tijd over heb. De bus voor de yugo is helaas niet meer in mijn bezit, deze reed op PPO (pure plantaardige olie).
Afbeelding
yugo

Re: Zastava Yugo

Berichtdoor Luit op za 29 nov 2008, 10:32

-
Laatst bijgewerkt door Luit op vr 09 apr 2010, 18:39, in totaal 1 keer bewerkt
Luit

Berichtdoor yugo op ma 01 dec 2008, 21:17

Zasava is een automerk uit Joegoslavië en Yugo is het model.
Omdat de mijne natuurlijk niet "elektrisch" uit de fabriek is gerold, maar is omgebouwd naar elektrisch, is er een nieuw kenteken voor afgegeven in 1991! Sindsdien is het officieel een "MTC SURYA ELECTRIC TWO SEATER".
Hij is gebouwd door of in opdracht van het EGD (energiebedrijf voor groningen en drenthe), tegenwoordig ESSENT.
De stroom voorziening wordt verzorgd door 12 6 volt accu's van 220AH dus in totaal 72 volt en een normale "auto" accu voor de verlichting enz. Voor de verwarming is de auto voorzien van een Eberspächer standverwarming.
Het schema voor de aandrijving ziet er ongeveer zo uit:Afbeelding
Deze auto heeft meegedaan aan THE “TWELVE ELECTRIC HOURS” COMPETITION: A GOOD WAY TO EVALUATE
ELECTRIC VEHICLES IN CITY TRAFFIC in 1991. Ook heeft er wat personeel van EGD mee rond gereden, hiervan zaten gelukkig nog twee testverslagen bij de auto.

Wat ik dus zoek is alle info met betrekking tot deze auto of andere MTC SURYA ELECTRIC TWO SEATER'S. Er zijn er namelijk meer van gebouwd, in iedergeval in Mexico moeten er nog een paar zijn.
Ik zal t.z.t wat meer info en foto's plaatsen.
M.v.g.
Bas
yugo

Berichtdoor JBakker5 op ma 03 aug 2009, 12:25

Hallo Yugo,
Ik zou heel graag met je in contact komen over deze Yugo. Ik was destijds als voorlichter betrokken bij de aanschaf er van door het toenmalige EGD (later EDON). Ik heb nog een foto met mezelf naast deze Yogo toen we hem net binnen hadden. We hadden er ook een aanhanger bij, met net zo veel accu' s, die vanwege het hoge gewicht van de accu' s de actieradius maar de helft verhoogde. :cry:
Vorige week vrijdag ben ik gevraagd om mee te werken aan een TV-programma die gaat over innitatieven uit het verleden van elektrisch rijden. Daar wil ik graag op ingaan en deze Zastava Yugo noemen en laten zien.
Wellicht kun je me hier over bellen?
Dank en groeten,
Jan Bakker
Perswoordvoerder Enexis (voorheen Essent Netwerk)
06-55156060
(zie ook www.enexis.nl/pers)
JBakker5

Berichtdoor JBakker5 op wo 10 feb 2010, 13:41

Hallo bas,
Zou je contact met me kunnen opnemen om even bij te praten over dit onderwerp a.u.b.? ;)

Dank en groet,
Jan Bakker, Enexis (voorheen Essent Netwerk)
06-55156060
JBakker5

Keer terug naar Elektrische Auto's | Informatie, onderhoud en oplossingen