Controller en laden

Controller en laden

Berichtdoor Exuimtum op wo 10 maart 2010, 23:10

Dit topic bevat een correctie want ik heb fout geschreven over de controller en niet direct fout, maar die aardlekschakelaar hoeft helemaal niet uit bij het laden want:

Vandaag de controller ontkoppeld en van binnen bekeken. De condensator die direct op de accu's staat in serie en een stroomkring vormt neemt 1,2 watt op. Dat is met 1080 watt in je accu een duur van 6 weken eer hij leeg is. Dit heet lekstroom.
Echter is de brug in serie geschakeld met het contact en zolang het contact af staat is de controller zelf vrij van de laadspanning. De condensator is 100 volt is dat haalt mijn lader niet.

Wat ontdek ik hier: zodra mijn lader (een 4 stage systeem) in de float gaat zal de lader als de aardlek uitstaat geen stroom opnemen. Ik heb het gemeten in 3 mA is geen kandidaat. De volste cel heeft wel zo'n hoge weerstand om nog meer op te nemen dat de iets zwakkere cel erachter niet op 100% kan komen.

Nu lukt dit wel

Als ik de aardlekschakelaar aan laat staan merkt de lader dit is druppelt hij 1,2 watt bij op 69 volt en dit kan geen kwaad.
Na 6 uur afgekoppeld en na 11 uur rust de klemspanning onderling gemeten en je gelooft het of niet, maar een afwijking van 0,00 volt. Elke accu gaf exact hetzelfde voltage aan. Dus presteren ze optimaal en dat merk ik ook want ik zit aan laadbeurt 191 en ik merk nog 0% achteruitgang. Als nieuw die FIAMM-GS blokjes.
Exuimtum

Keer terug naar Merk: AEC